Literatura

  1. Bandura, A. (1971). Social learning theory. General Learning Press.
  2. Barcz, A. (2013). Promieniujące ciało Marii – o sztuce życia, choć bliżej śmierci. Anthropos?, 20-21, 235–248.
  3. Bielecki, A., & Schmittel, M. (2022). The information encoded in structures: Theory and application to molecular cybernetics. Foundations of Science, 1-19.
  4. Bilandzic, H., & Busselle, R. (2013). Narrative persuasion. In J. P. Dillard & L. Shen (Eds.), The Sage handbook of persuasion: Developments in theory and practice (2nd ed., pp. 200–219). Thousand Oaks, CA: Sage.
  5. Bornstein, R. F. (1989). Exposure and affect: Overview and meta-analysis of research, 1968–1987. Psychological Bulletin, 106, 2, 265–289.
  6. Bridge, J. A., Greenhouse, J. B., Ruch, D., Stevens, J., Ackerman, J., Sheftall, A. H., ... & Campo, J. V. (2020). Association between the release of Netflix’s 13 Reasons Why and suicide rates in the United States: An interrupted time series analysis. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 59, 2, 236–243.
  7. Drożdż, M. (2020). Medialne kreowanie klimatów rodzinnych. Horyzonty Wychowania, 19, 49, 63–77.
  8. Duda, J. T. (2003). Modele matematyczne, struktury i algorytmy nadrzędnego sterowania komputerowego. Kraków: Akademia Górniczo-Hutnicza. Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, ISBN 978-83-89388-45-2.
  9. Fan, H., Du, W., Dahou, A., Ewees, A. A., Yousri, D., Elaziz, M. A., ... & Al-qaness, M. A. (2021). Social media toxicity classification using deep learning: real-world application UK Brexit. Electronics, 10, 11, 1332.
  10. Fowler, L. R., Schön, L., Smith, H. S., & Morain, S. R. (2022). Sex education on TikTok: a content analysis of themes. Health promotion practice, 23, 5, 739–742.
  11. Guzmán, Viveka, Lauren Lissner, Louise Arvidsson, Antje Hebestreit, Antonia Solea, Fabio Lauria, Jaakko Kaprio et al. (2022). Associations of sleep duration and screen time with incidence of overweight in European children: the IDEFICS/i. family cohort. Obesity facts 15, 1, 55–61.
  12. Hull, M., & Parnes, M. (2021). Tics and TikTok: Functional tics spread through social media. Movement Disorders Clinical Practice, 8, 8, 1248–1252.
  13. Korab-Karpowicz, W. J. (2017), Harmonia społeczna: Czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa. Warszawa: PIW.
  14. Korab-Karpowicz, W. J. (2022), Traktat polityczno-filozoficzny: O dobrym państwie, szczęśliwym społeczeństwie i ewolucji ludzkości.  Kraków: TAiWPN Universitas.
  15. Krzanowski, R. i Polak, P. (2022). The Internet as an epistemic agent (EA). Információs Társadalom 22, 2, 39–56. https://dx.doi.org/10.22503/inftars.XXII.2022.2.3
  16. Kubicka, D., & Kołodziejczyk, A. (2007). Psychologia wpływu mediów: wybrane teorie, metody, badania. Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
  17. Kuglarz, P., & Twarowski, A. (2017). Legislacyjne uwarunkowania rozwoju innowacyjności.
  18. Malinowski, M. (2005). Muzeum Opowiadaczy Historii. Nowa forma muzeum etnograficznego. Muzealnictwo, 46, 107–116, [online], http://www.nid.pl/UserFiles/File/Publikacje/Muzealnictwo/Muzealnictwo%2046/muz_46-8.pdf.
  19. Margasiński, A., & Białecka, B. (2021). Developmental regularities and the issue of adopting homosexual orientation by adolescents-a review of research and opinions. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 47, 3, 239–260.
  20. McBride Commission. (1980). Many voices, one world. Report for UNESCO.
  21. Niederkrotenthaler, T., Stack, S., Till, B., Sinyor, M., Pirkis, J., Garcia, D., ... & Tran, U. S. (2019). Association of increased youth suicides in the United States with the release of 13 Reasons Why. JAMA psychiatry, 76(9), 933–940.
  22. Ott, W. R., Steinemann, A. C., & Wallace, L. A. (2006). Exposure analysis. CRC Press.
  23. Pascual-Ferrá, P., Alperstein, N., Barnett, D. J., & Rimal, R. N. (2021). Toxicity and verbal aggression on social media: Polarized discourse on wearing face masks during the COVID-19 pandemic. Big Data & Society, 8, 1, 20539517211023533.
  24. Reese, C. D., (2009). Occupational health and safety management: a practical approach. Second Edition. CRC Press, Taylor and Francis Group.
  25. Sandler, K. (2007). The naked truth: Why Hollywood doesn't make X-rated movies. Rutgers University Press.
  26. Sarnacki, A. (2017). The decay of American culture? Pitirim Sorokin's view on the relevance of the sex revolution. Intercultural Relations, 1(2), 105–120.
  27. Sheth, A., Shalin, V. L., & Kursuncu, U. (2022). Defining and detecting toxicity on social media: context and knowledge are key. Neurocomputing, 490, 312–318.
  28. Spinczyk, D., Nabrdalik, K., & Rojewska, K. (2018). Computer aided sentiment analysis of anorexia nervosa patients’ vocabulary. Biomedical engineering online, 17(1), 1–11.
  29. Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Dobra Literatura
  30. Tang, A., Carlo, H. J., Jordan, Rothenberg, J. E., Kara, A., Gologorsky, R. C., Stram, D. A., Mooney, C. M., Hernandez, S. L., Yokoo, K. (2022). Gender-affirming mastectomy trends and surgical outcomes in adolescents. Annals of Plastic Surgery 88(4), 325–331. DOI: 10.1097/SAP.0000000000003135.
  31. Turner, S. P. (2018). The social theory of practices: tradition, tacit knowledge and prepositions. John Wiley & Sons.
  32. Wojtyła, K. (1985). Osoba i czyn. Wydanie drugie poprawione i uzupełnione. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne.
  33. Zimbardo, P. & Coulombe, N. S. (2015). Gdzie ci mężczyźni? PWN.

 

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano